Obserwatorzy

sobota, 7 września 2019

Mały lord

Jak może się zmienić życie małego, miłego i całkowicie niewinnego chłopca, który z całego serca uwielbia swoją matkę i dba o swoich kolegów. Tego możemy się dowiedzieć czytając powieść Frances Hodgson Burnett'a.


Cedryk, młody chłopiec, mieszka wraz ze swoją matką w Ameryce, gdzie wolny czas spędza ze swoimi przyjaciółmi, między innymi starym sklepikarzem oraz pucybutem.
Pewnego dnia do jego domu zajeżdża pewien tajemniczy pan i informuje, że chłopiec jest wysoko postawionym lordem angielskim i że jak najszybciej powinien wyruszyć do Anglii, żeby spotkać się ze swoim dziadkiem.
Dziadek chłopaka nie ma jednak ochoty widzieć się z jego matką, dlatego wynajmuje jej mieszkanie nieopodal, żeby Cedryk mógł ją odwiedzać.
Podobała mi się ta książka ze względu na to, że pomimo wielkiego napływu bogactwa, chłopczyk w ogóle się nie zmienił. Jego niewinność i chęć pomagania innym jest totalnie rozbrajająca, dzięki czemu wszyscy wokół również się zmieniają, szczególnie jego ekscentryczny dziadek.
Sytuacja się odrobinę komplikuje, kiedy nagle do dworu przyjeżdża kobieta, która twierdzi, że jej syn również jest pretendentem do pozostania lordem.
Jak potoczą się dalsze losy i czy młodzieniec zostanie lordem? Tego się musicie dowiedzieć sami.
Jednak to, co ja mogę Wam jeszcze powiedzieć, to to, że książkę czyta się niezwykle szybko i przyjemnie. Ciekawość, która została we mnie wzbudzona, poprzez wyjazd Cedryka do Anglii nie maleje ani na chwilę. Ciągle miałam wrażenie, że muszę jak najszybciej się dowiedzieć co się stanie i czy w końcu dziadek pogodzi się z matką chłopaka.
Postacie są tutaj bardzo ładnie skomponowane, wszystko ma ręce i nogi. Nie jest to płytka historia, a przeszłość bohaterów może zaskoczyć, szczególnie w końcowych rozdziałach książki.
Widać, że cała historia została dokładnie przemyślana, a idąc dalej w opowieść za głosem małego chłopca jest dosyć ciekawym doświadczeniem.
Ja osobiście jestem zadowolona, że do tej książki sięgnęłam, do czego i Was zachęcam.

1 komentarz :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka