Obserwatorzy

niedziela, 8 marca 2020

Kosmos #2

Witajcie!
Dzisiaj znów zapraszam Was na cotygodniowy post. Będzie on niestety nieco uboższy od poprzedniego, ale liczę na Waszą wyrozumiałość.



Afgańczyk- ciekawa historia o żołnierzu, który musiał wcielić się w osobę Afgańczyka, który intensywnie działał w organizacji terrorystycznej. Historia opisana w bardzo interesujący sposób. Mamy tutaj wiele składowych, które po połączeniu w jedno doprowadzają do niedopuszczenia do ataku na wielu ważnych osobistości całego świata. Widzimy tutaj jak błyskawicznie musiano podejmować wiele z ważnych decyzji.
Bezpieczna przystań- historia malarki, która wraca do swojego rodzinnego miasteczka po śmierci swojej siostry i jej męża. Kobieta musi się zaopiekować swoimi młodymi siostrzenicami. Jedno tylko zastanawia, dlaczego rodzice dziewczynek stracili życie na wodach, które bardzo dobrze znali? Odpowiedź jest prosta, jednakże pojawia się pytanie, czy przypadkiem nie popełnili oni samobójstwa?
Wysłanniczka prawdy- historia pani detektyw, która musi ujawnić prawdę o zabójstwie słynnego malarza. W trakcie śledztwa pojawiają się pytania, komu najbardziej zależało na śmierci mężczyzny, czy miał on coś wspólnego z handlarzami dziełami sztuki, czy był tylko malarzem, czy może jednak oszustem. Ciekawie przedstawiona historia, gdzie nie od razu otrzymujemy wszystkie puzzle do ułożenia. Dodatkowo postać kobiety w roli detektywa sprawia, że ciekawiej mi się ją czytało.
Zew natury- każdy czasem ma myśli, że jego życie jest strasznie monotonne. Nasz bohater postanowił to zmienić i wyjechał na Alaskę, w leśną głuszę sam z dala od ludzi na całą zimę. Musiał sam wybudować sobie chatę, zdobywać pożywienie i nie pozwolić się zabić przez dzikie zwierzęta. Bardzo ciekawie opisana walka samego z sobą, życia w samotności i prób, żeby w tej samotności nie zwariować.
Z całej książki, właśnie ta ostatnia powieść, podobała mi się najbardziej. Czasem zdarza mi się pomyśleć, że mam dosyć tego wszystkiego, co się dzieje wokół i właśnie wtedy przypominam sobie historię tutaj opisaną.


Jak zwykle udało mi się wysłać kilka kartek, dlatego teraz pokażę Wam jakie to kartki:


Tym razem postawiłam na Jurę, miejsce gdzie mieszkam. Chcę pokazać, że w Polsce też jest pięknie i że mamy się czym pochwalić. 


Źródło: filmweb.pl
Historia może nie jest jakoś bardzo porywająca, ale cały film trzyma w napięciu do samego końca. Rosjanie wysadzają swoją stację kosmiczną, przez co na orbicie ziemskiej krążą odłamki, które zagrażają życiu innych tam pracujących. Sandra Bullock, zagrała genialną postać. Musiała dostać się z powrotem na ziemię, a nie miała za dużo czasu ani możliwości. Historia prosta i łatwa do zrozumienia, ale samo wykonanie naprawdę trzymało w napięciu. W pewnych momentach filmu robiło mi się naprawdę gorąco ze stresu i przejęcia. Film podobał mi się tak bardzo, że na pewno do niego jeszcze wrócę.

Źródło: filmweb.pl
Film opowiada o przyszłości naszego świata. Słońce się wypala, powoli stając się ogromną gwiazdą, która wkrótce wybuchnie. Żeby ratować nasz świat, ludzkość postanawia zebrać tyle ładunku nuklearnego, jaki są tylko w stanie uzyskać i wysyłają statek kosmiczny w stronę słońca, aby go tam zdetonować i wspomóc działanie gwiazdy, nie doprowadzając całej ludzkości do zagłady. Jakie zagrożenia czekają naszych bohaterów w kosmosie? Czy uda im się uratować ludzkość? Film jest całkiem ładnie zrobiony, chociaż jego końcówka, to trochę bajka. Jednakże pierwsza godzina jest ciekawa i również stawia bohaterów w miejscu, gdzie muszę podjąć trudne decyzje. Mnie się film podobał, ale raczej nie obejrzę go ponownie.

W dzisiejszym poście to wszystko, co przygotowałam, ale kolejny mam nadzieję uda mi się bardziej rozbudować.
Separatory pochodzą ze strony: http://www.freepik.com">Designed by Graphiqastock / Freepik

1 komentarz :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka